Sunday 18 March 2012

BENCI boleh bertukar menjadi SAYANG

Assalam..

selamat berlalu lalang lah ye kat cni~..haha

rse mcm nk cite ttg satu program yg saya conduct ari tulah..
huh, before dat..one fact u should noe 'bout me

----------------->I HATE CHILDREN!!!

N nak dijdkn cite...mse kat KIBAR tu, kwn2 saya kecoh ttg KEM ANAK SOLEH a.k.a KASEH nie..saya~ hmm...dpt tau je conduct bdk2..fine! mls nk care! lantak pi lah~ tapi..hati prempuan..lembut, mudh simpati gitu ~*bkn nk prasan, tp kenyataan*saya tolong la handle bab2 cri fc nie..coz yg lain sayg kredit, saya nie~ entah..tak pernh kesah ttg kredit kot..bile nk abis pun buat dek je~ haha

  so, mesej sane, mesej sini, msuk2kn nme, skli teacher in charge mintax 20 org fc shbh..mak ai~ byk tu..tp xpe~ ade kwn2 JDK, Alhamdulillah, dieorg sudi membntu..( natasya, husna, abby )..hee~ tapikn sbb fesi mcm cukup x cukup je..saya dgn rela hatinya ltk nme sendr..bkn ape, nnti last minit fc shbh mesti ramai..so,, kira saya nk tarik dr last minute lah nie^^ *ish! bertuah sunnguh!*

   suatu malm, saya call ummi~ cite ttg keadaan saya kat KIBAR N bla3x..then one STATEMENT that shock me enough!! "Kakak tau x? mc2 kat sini dah lantik kakak jadi PENOLONG KEM KOM untuk KASEH nnti!" Innalillah...mcm mne nk tarik diri nie??

----->PRINSIP SAYA: Saya xkn mencari-cari jawatan..tp bile jawatan tu dah diberikan, saya akn tanggung amanah tu semampu yang saya boleh~

tp PEN KEM KOM kn? so..xde msalh kot~ bkn nye KEM KOM pun!

     hmm~dgn TERPAKSA DAN X RELANYA..terpaksalah saya hadir meeting untuk kaseh pda 10/3/2012 kat dewn smik..*waa~ rindu SMIK^^*. bile pegi je kat sne..dr jwtn PEN KEM KOM puteri trus naik jd KEM KOM! mse tu nk tolak pun xley~ da ckp dh ngan ummi xnk jd pen kem kom ari tu...tp ummi suh jugak! train "bermesra dgn bdak2"..bergaul dgn masyrkt n bdk2 nie bersih..xde dosa, so kira bergaul dgn ahli2 syurga dunia la kan?? huhu, yela2..SAYA TERIMA~

    ptg 11/03/2012..start la satu hari yg sibuk~ walaupun agk kelam kabut pendaftrnnye coz ade org gune lagi tmpt tu..tp, Alhamdulillah..lancar. Saya nervous bile tgk muka2 adik2 tu..mampu ke saya nk conduct bdk2 yg berpusu-pusu msuk dlm dwan.."yg penting kita kene USAHA. jd x jdi tu, biar Allah yg tentukn^^"


   Lupe plak nk bgtau yell KASEH kli nie..


                   CINTA..ALLAH
                   IKUT....RASUL
                   TAKBIR! ALLAHUAKBAR!


   tapi klu utk adik2 prmpuan, saya ade wat special sikit utk dieorg..secret~ untuk kite2 je^^


   ----------------> adik-adikku~
                         INSYA-ALLAH SOLEH!


   ---------------->adik-adikku sayang..
                        TIAP HARI SOLEH~

mlm tu mse post mortem..ade suprise utk kwn saya Fatimah Syakirah!
*dpt relexkn minda dr adik2 sat*


*hmm..berpura-pura dpn Timah, kte nk bincg ttg jadual katibah~*
* ramaikn kami?? fc KASEH^^*

*small party that mid night~yummy!*

haha, SUPRISE, TIMAH! Die mcm da dpt agk je saya tgk..tp xpela~

hari kedua..qiam,bcaan AQ , riadah (sorry la ye adik2~ indoor je),

*tgh main game LUKISAN BERKARAT, menarik n best! *


*kakak fc bersemangat menggayakn gaya lagu tema DEMI MATAHARI!*


 ceramah..
*ceramah by kak Zizi*

*ok adik2, spe plak nk lukis lebah kli nie??*

*kump 10 yg saya conduct time LDK, cntik x kerts keje kami??*

ptg tu dieorg bincg ttg persembhn...mlm plak sesi muhasabah ttg Rasulullah..tersentuh hati dgr cite ttg Rasulullah ketika di pdg masyar, bagaimana sayangnya Baginda sayangnya pada kita, ummatnya~ sanggup Baginda minta supaya semua siksaan umatnya dikenekn ats drinya saja..tp Allah tak bagi..sbb setiap perbuatn yg kita wat kita yg akn tanggung sendr..

next day..Kembara Tarbawi *kire mcm explorace la nie* ade 5 check point n saya jaga check point pertama..BERSELAWAT KE ATAS BAGINDA^^

*nie stesyen saya ngan kwn saya, Hamizah*

*adik2 tgh susun stiker mcm yg kitaorg dh tergkn pnjg lebar selama 10 min*

ok..lps tu ptgnya, ade persembhn para peserta. Bagi mse 10 min, x sampai 2 minit dah siap dah persembhnnya~ SIMPLE BUT BEST!
* pentomen! best n bnyk makna^^*

*persembahan adik2^^*

*mc untuk persembhn adik2, fatimah azzahra' n maryam..thanx yerp?*

* salah seorg pemenang yg menjawab quiz muhasabah mlm sblumnya^^*

Lps asar..bermula lah mjlis penutup..Ya Allah, baru ingt, Kem Kom kene bg ucapan kat dpn..huh, ketaq satu bdn saya~ mak aih~

*kwn2 saya comment OK JER~ tapi saya je rse mcm tah pape*

yg best nye time penutup nie ialah BERAKHIRNYALAH tugas saya sbgai KEM KOM KASEH KALI KE-3 2012~ wee~

* fasilitator Cik Nur Atiqah^^ Tuan nye hilg ke mne tah~*

* my sijil..Alhamdulillah ade Tuan nye~*


*comment adik2..insyaAllah, nnti bln 12 ade lagi. join la ye?*


* huhu, nk lme lagi? akak x larat da~ pape pun terima kasih jugak sbb join KASEH kli nie!*


*insyaAllah, semoga kita sama2 mencontohi akhlak nabi ye?*


*akak pun mintax maaf jugak..terharu la tgk kte terakhir adik nie.."ingat daku dalm doamu dan lupakan daku dalam solatmu~"^^*


*ye SERONOK sangat kn? nnti join la lagi~^^~*


ok, berjln la kem tu selama 3 hari 2 mlm nye~ Ya Allah, nk conduct adik2 100++ puteri, adik2 putera pun 100++..sume skli 214 org. Huh, pnt x terkate~ Alhamdulillah, ade kwn2 yg sudi membntu..dgn mc2 urusetia yg berpenat lelah siang malam..n satu lagi perkara, saya nie klu gi kem mesti sakit..haha, "kafarah dosa tu, Tuan!"

* barisan fesi sahibah! thanx a lot^^*


* barisan fesi n urusetia KASEH KE-3 2012,, thanx semua^^*






Satu menda yg saya blja..dari BENCI boleh bertukar menjd SAYANG, klu kita berusaha bukak hati kita untuk terima segalanya. Walaupun letih nk lyn adik2 nie sume~ tp saya seronok palk bile bergaul dgn mreka^^


sampai sini je dulu, soorrryyy panjag lebar~

p/s: tp ta na da jadi KEM KOM lps nie!!!


No comments:

Post a Comment