Friday 3 February 2012

ITU KATA MEREKA

                                                                       




                                      "Ya Allah..
                Aku tak mampu mendiamkan manusia..
               Apa yang mereka kata aku harus terima..
               Sebagai peringatan iman di dada..
               Agar aku x rebah di tempat yang sama.."
    Sesetengah manusia kdg2 mmg suka mencari ksilpan dan kslhn org lain. Jadi diri nie harus slalu bermuhasabh dr, agar kesilapn dan kslhn itu dapt dikurangkn. Aku takkn mendoakn yang bukan2 pada mereka..sbb mungkin Allah nak menguji mereka..dan diriku juga..Marah itu mudah, Sabar itu indah, tapi nak mempraktikkn tu la yang susah..

                   "Mungkin ketika kita sedang bercakap ttg satu dari kslhn org lain,org tu pula sedang mengingati 10 kebaikan kita dan mendoakn kesejahteraan kita^^"

              Kita tak tahu, tapi Allahlah yang tahu segala-galanya. Kita ingin segalanya indah, tapi hidup mmg untuk payah kerna kita menuju akhirat yang susah^^. huhu, kadg2 rse rimas, lemah dan nk menangis je bile fikir ttg masalh manusia nie. Tapi, aku sendiri yang mencoret kisah duka tu skli lagi sendiri. Jadi, apa2 yang berlaku lps ni, kenelah tanggung sendr, juga peringatan kepada diri, agar x jatuh dalam lubang yang sama skli lagi, takut nanti dah lali, hati pun mati.


             So, kepada manusia di luar sana..klu nk ckp apa2 pasal saya..saya x kisah (kot..) tp satu je nk pringatkn..mengumpat tu berdosa, ibarat makn daging saudara sendr! klu ade pape yang x puas hati, boleh bgtau saya secara pribadi, InsyaAllah saya akn cuba ubah nanti..BTW, ambillah iktibar dan pgjrn dari apa yang saya tlh lalui. Ujian Allah terhdp hambaNya ini berbagai bagai, n solusinya pun banyak..cara Allah nak tegur kita nie pun berlainan..ade tu yg Allah tgur dgn alam, ade juga yang Allah tgur dgn mimpi, ade jugak yg Allah hantarkn sahabat sebagai penguat dan ade jugak yang Allah tegur melalui kisah org lain. Jadi, fikir-fikirkanlah..kita ni sbgai hmba x terlps dr ujian..Life is HARD..dakara HAPPY!..bile Allah tgur kita tu tnda Allah masih syg dkt kita^^, Dia xnk kita pergi jauh2 dari Dia..sbb Dia rindu bile kita dkt dgnNya~




        ~Jadi mari kita bermuhasabah diri kembali, sbb x rugi buat berulang kali^^~

No comments:

Post a Comment